


Kleine branding en website design voor een website waarop lesmaterialen worden aangeboden. Ook dient deze website als middel om workshops en Duplo/Hubelinoverhuur te promoten via Brickaday. Beide diensten staan onder één domein.
Een online plek om lesmaterialen en workshops aan te bieden
Actieve, vrolijke werkvormen voor het voortgezet onderwijs, met als insteek 'even wat anders dan die saaie schoolboeken'.

Branding
De ontwerpvraag
Evelien Hoekman, het gezicht achter Citroengeel, wilde graag een overzichtelijke website waarop zij het door haar ontwikkelde (economie)lesmateriaal kan aanbieden. Tegelijkertijd geeft zij LEGO/Duplo workshops voor verschillende doeleinden onder de naam Brickaday, dit moest ook een plekje krijgen op dezelfde website.
Kleurenpalet
De kleuren moesten fris, vrolijk en toch ook professioneel zijn. Natuurlijk is geel een van de hoofdkleuren (want citroenen). Daarnaast is gekozen voor groen van het blad, lichtblauw en roze. Dit past goed bij de kleurrijke persoon die Evelien is.
De logo's
Het logo van Citroengeel (lesmateriaal) is speels ingestoken en passend gemaakt bij de naam. 'Citroengeel' leent zich natuurlijk voor het gebruik van citroenen, dus daarvan is ook een los te gebruiken beeldmerk gemaakt.


De logo's
Het logo van Brickaday (LEGO/Duplo workshops) moest passen bij die van Citroengeel, maar mocht wel een eigen uitstraling hebben. Natuurlijk komt hierin een LEGO-element terug - en omdat lego hoekig is, is hier ook een hoekiger font gebruikt.
Illustraties
Om het design te ondersteunen en nog meer te laten spreken heb ik illustraties gemaakt die passen bij het bedrijf, de persoon achter het bedrijf en de stijl. De LEGO-citroen is gelijk ook een knipoog naar Brickaday.












