


Voor BeleggerUitlegger, een initiatief van Stichting Capital Amsterdam (SCA), ontwikkelde ik een complete huisstijl, website, illustraties en een groot aantal promotionele uitingen en lesmaterialen.
Een onafhankelijk, betrouwbaar platform
dat jongeren alles leert over alle positieve -en negatieve aspecten over beleggen, sparen en omgaan met geld. Dit doen zij door lesmaterialen te ontwikkelen voor op middelbare scholen, in te zetten op social media en het aanbieden van relevante en actuele informatie.

Branding
De ontwerpvraag
De doelgroep van BeleggerUitlegger bestaat uit jongeren op de middelbare school die les krijgen in (bedrijfs)economie. Aan mij de uitdaging om branding te ontwikkelen die past bij die doelgroep en bij de missie van BeleggerUitlegger. De wensen: speels, herkenbaar en vrolijk met veel illustraties.
Kleurenpalet
De kleuren heb ik gekozen op basis van kleurenpsychologie en stralen vrolijkheid, duurzaamheid en betrouwbaarheid op, terwijl ze tegelijkertijd ook een speelse combinatie vormen.
Het logo
Het logo van BeleggerUitlegger is een geldboompje. Dat boompje is een metafoor voor beleggen; als je hem water geeft groeit het (als je goed handelt maak je koerswinst) en als je hem niet goed verzorgt gaat hij dood (als je niet slim handelt kun je verlies maken). Het font is stoer, opvallend en herkenbaar.
Character design
Ik heb een aantal personages ontwikkeld die BeleggerUitlegger vertegenwoordigen. Hierbij heb ik rekening gehouden met diversiteit en inclusiviteit. De stier staat symbool voor 'bull market'; een stijgende koers.
Overige stijlelementen
Kaders met stippellijnen en een patroon zijn veel terugkerende elementen en maken de huisstijl nog meer 'eigen'. Tevens zorgt dit voor herkenbaarheid en brengt het een speelse, vrolijke sfeer.













